onsdag den 15. februar 2017

Overskriften på dine ansøgninger

I gamle dage gjorde man ikke meget ud af overskriften på ens ansøgninger. En typisk overskrift kunne typisk være:

Vedr: Stillingen som *** i Berlingske Tidende den 16/7-20xx

Den giver ikke meget lyst til at læse din ansøgning, vel? Det lyder alt for formelt og uinteressant, for chefen ved godt, at han har slået stillingen op i det pågældende medie. Du skal adskille dig fra mængden!



Det skal du naturligvis ændre!

Hvis vi nu forestiller os, at du er ved at søge en stilling som kundeservicemedarbejder, så tænk lidt ud af boksen.

Prøv en af følgende overskrifter:

Få en kundeservicemedarbejder der smiler til kunderne - nøglen til ekstra omsætning

Kundeservice - nøglen til mersalg

Eller:

Når alle andre giver op, så er humøret stadig i top

Der findes ikke dårlige kunder, men der er masser af dårlig service. Kunderne vælger at gå andre steder hen, og det ved en chef godt, hvis han/hun tænker sig grundigt om.

Når du forestiller dig en chef, der skal igennem flere dusin ansøgninger, så handler det om at du adskiller dig fra mængden. Du skal gøre et godt indtryk, og du skal sørge for at være BÅDE kreativ og smart i den måde du formulerer dig.

Tilpas din overskrift til både jobbet og virksomheden. Så vil du opdage, at du får langt bedre resultater i din jobsøgning.

Stort held og lykke herfra. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar