mandag den 1. februar 2021

Alle taler om at være målrettede - andre glemmer autentiske

Når du ser et jobopslag, så er vi fuldkommen enige om, at man ikke har råd til at være kræsen i sin jobsøgning. Du må engang imellem søge et job, du kunne opfattes som 'overkvalificeret' til, simpelthen af den logiske årsag, at der skal smør på brødet.

Selvom visse politikere gerne vil synge den sædvanlige sang om, hvor godt alle har det, fordi de piller et enkelt eksempel ud af en stak, så ved alle, der har været på kontanthjælp hvor stram økonomien bliver. Det budskab behøver vi ikke bruge ret mange sekunder på, for virkeligheden er noget mere dyster end folk, som har sørget for sig selv gennem lukrative fratrædelsesordninger nogensinde selv vil opdage. 😀

Vær målrettet OG autentisk

Det er vigtigt, at være både målrettet OG autentisk, når du søger job. Søg jobs, hvor du kan se dig selv i administrationen af love og regler og/eller en virksomhed, som står for værdier, der matcher dine livstanker.

Der er intet så utroværdigt, som en person, der skal forsvare en værdi han eller hun ikke tror på...

Jeg er selv glad for, at hjælpe andre, og mit grundsyn er empatisk af natur. Jeg kunne derfor ikke sidde i en stilling, hvor jeg skulle give afslag til mennesker ift vores asylsystem, simpelthen fordi det ville nage mig, at blive bekendt med nogle af de uretfærdigheder, jeg ville føle sker. Det kan andre frit være uenige med mig i, og det er så dem, der ville kunne fungere i dét system.

Forskellige personlighedstyper

Det er ikke alle, der tænker på samme måde. Nogle kan sælge hvad som helst, og der findes dem, der kan leve med at have en holdning på job, og en anden i privaten. For dem betyder det autentiske knap så meget, og det må være en god egenskab, hvis man kan leve med denne inkongruens.

Dog skal man også huske, at mange går ned med stress, og en af ingredienserne, nogle opdager, er, at det KAN være den slags mentale konflikter, som ligger til grund for denne stress.

Du skal træffe dine valg

Du skal naturligvis træffe dine egne valg. Vi bliver hverken bedre venner eller uvenner af ikke at være enige om alt. Denne blog har til formål, at give dig inspiration til, at tænke over din situation. Der er råd nogle kan bruge, og andre som man vil vælge ikke at lytte til.

Jeg er ingen guru, så mit ord er ikke lov. Jeg giver blot inspirationen, og så er det helt op til dig at bruge det du finder nyttigt, og surfe videre, hvis der er noget, du ikke kan bruge.

Fortsat god dag til alle bloggens læsere. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar