mandag den 26. marts 2012

Google-søgningen - hvordan det påvirker din jobsøgning

Kan du huske hvad jeg bad dig tjekke før weekenden?
Start med en Google-søgning på dit navn.
Hvad fortæller de første 3 sider om dig?
Hvad vil du gerne fremhæve?
Hvad ville du helst ikke have der stod om dig i disse første tre sider?
Hvad fortalte de første 3 sider (de første 30 søgeresultater) om dig?

Var det resultater der viste en engageret person, med alsidige interesser, eller var det informationer om drukture, kritiske indlæg og andre ubegagelige ting?

Hvis du gerne vil ændre på hvad der findes om dig når du søger på dit navn, så skal du følge med i indholdet på bloggen SEO for begyndere. Du kan hente den gratis e-bog SEO for ALLE, der i PDF-formatet fortæller dig en hel del om søgemaskineoptimering på almindeligt jævnt dansk.

Det betaler sig at læse den e-bog!

"Hvorfor skulle jeg bekymre mig om søgeresultaterne?" tænker du måske...

Det er der en meget vigtig grund til.

Når en virksomhed indrykker en annonce - enten i en avis eller online - så får de RIGTIG MANGE ansøgninger.

Der grovsorteres så de mest åbenlyst underkvalificerede går videre til afslag straks. Derefter nærlæses måske 30-40 stykker, og typisk er det kun mellem 5-10 der går videre til det punkt hvor den der søger en ny medarbejder begynder at være rigtig opmærksom.

Det er herefter meget typisk, at vedkommende laver en Google-søgning. Det erkender mange virksomheder af flere grunde.
  • Det er gratis
  • Det giver et overblik over personen
  • Det er noget mange gør, så flere har nok også hentet inspiration til det...
DERFOR skal du også være opmærksom på hvad der kommer frem under Google-søgninger.

Mere om emnet i løbet af ugen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar