lørdag den 15. januar 2011

Hvad vil du være?

Da jeg var ung var der en bog der hed "Hvad kan jeg blive?" - som sikkert stadig udgives. Men spørgsmålet er til dels forkert. Du bør nemlig ikke fokusere på hvad du KAN blive, men derimod hvad du gerne VIL være.

Det handler nemlig om at gå efter det du har lyst til at være. Vores ældste søn, der rundede de syv i september sidste år, har længe sagt: "Jeg vil være mekaniker!"

Det er det han har lyst til at blive, og det er fint. Jeg har nemlig for længst erkendt, at uddannelser ikke er spor saliggørende. I hvert fald slet ikke uddannelser som tages bare fordi det er den mest åbenbare vej.

Hvis en bog som "Find din passion" (skrevet af Pernille Melsted) havde eksisteret for mange år siden havde jeg nok taget en helt anden uddannelse. Så kom internet, og i dag er passionen for at skrive noget der udmønter sig i mange forskellige artikler på talrige blogs. På den måde giver passionen sig til udtryk i et bijob hvor en sjov hobby også giver en indtjening.

Gå din egen vej. Uanset hvad du brænder for så er der faktisk mulighed for omskoling, og for de som er ramt af krisen er det netop nu du bør søge nye veje. Faktum er nemlig at du vil opleve større succes ved at arbejde med det du brænder for.

God jagt efter drømmejobbet. Følg bloggen og få inspiration til h ad du gerne vil være, frem for kun at se hvad du kan blive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar